Rabu, 23 November 2011

KEAJAIBAN ALLAH

KEAJAIBAN ALLAH

      Renungkanlah, perhatikanlah, bagaimana alam ini begitu mempesona. Termasuk juga apa yang ada pada diri manusia. Makin menguatkan bahwa alam dan seisinya ini tidak mungkin ada dengan sendirinya, hanya karena fenomena kebetulan semata. Bagaimana teori ‘Dialektika Materialisme’ Karl Max yang diilhami teori evolusi Charles Darwin pun luluh lantak, hancur lebur, tak bersisa.

      Dialektika Materialisme menyatakan bahwa kehidupan, manusia dan alam adalah materi yang mengalami evolusi dengan sendirinya secara substansial sehingga tidak ada pencipta dan yang dicipta (makhluk) selain evolusi secara substansial pada materi.

Inilah sedikit gambaran kebesaran ALLAH SWT, Pencipta Alam Semesta dan seisinya.










    Seorang doktor di Amerika Syarikat telah memeluk Islam.kerana beberapa keajaiban yang ditemuinya dalam penyelidikannya.Dia amat kagum dengan penemuan tersebut,sehingga tidak dapat diterima oleh akal fikiran.Dia adalah seorang Doktor Neurolog.

    Setelah memeluk Islam, dia amat yakin akan perubatan secara Islam dan dengan itu telah membuka sebuah klinik yang bertemakan "Perubatan Melalui Al-Qur'an".Kajian perubatan melalui Al-Qur'an membuatkan ubat-ubatannya berteraskan apa yang terdapat di dalam Al-Qur'an.Di antara kaedah-kaedah yang digunakan termasuklah berpuasa, madu lebah, biji hitam (black seed) dan sebagainya.

    Apabila ditanya bagaimana dia tertarik untuk memeluk Islam,maka doktor tersebut memberitahu bahawa semasa beliau melakukan kajian urat saraf, terdapat beberapa urat saraf di dalam otak manusia yang tidak dimasuki oleh darah.Padahal setiap inci otak manusia memerlukan darah yang cukup untuk berfungsi secara normal.

Salah satu keajaiban ALLAh SWT yaitu :
Keajaiban Allah SWT yang terjadi pada 2 Agustus 2007 setahun lalu membuat gempar masyarakat teluk kuantan kabupaten kuantan singingi Riau.







       

Tidak ada komentar:

Posting Komentar